close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

טיולי אביב לחו"ל: למי שצריך קצת שלווה

מערכת שורשטז אדר ב, תשפד26/03/2024

הנופים הפראיים והמראות הבראשיתיים של מדינות הבלקן הן התפאורה המושלמת לאנשים שמחפשים חופשה מרגיעה – והכול במרחק שעתיים נסיעה. קבלו את היעדים הכי שווים לחופשה בלקנית שלווה

תגיות:
צילום: shutterstock

מדינות הבלקן הן בין היעדים האהובים ביותר על ישראלים, ואפשר להבין למה: הקרבה הגיאוגרפית לישראל, האוכל המעולה, הנופים המגוונים והשילוב בין מסורות עתיקות וערים מודרניות יוצרים שילוב מנצח של חוויות. אז מאיפה מתחילים ולמה כדאי לצאת לטיול בהרי הבלקן דווקא עכשיו?

הרי הבלקן – טיול סובב מדינות וחוויות
רוב הרכס הבלקני ממוקם על שטחה של בולגריה, אך למעשה חצי האי הבלקני וגם רכס הרי הבלקן משתרעים על פני מספר גדול של מדינות באירופה: הרכס הדרמטי והיפה של הרי הבלקן מצוי על מעבר ראשי המפריד בין אירופה לאסיה ובין צפון אירופה

צילום: shutterstock
לדרום אירופה.

שטחם של הרי הבלקן משובץ בשפע של פארקים טבעיים, אזורים מוגנים וגנים לאומיים, שמשמשים כבית למינים שונים של צמחים ובעלי חיים מקומיים. השילוב בין אוויר צלול, נופים מרהיבים ותרבות עשירה – הופך את הרי הבלקן לבחירה מועדפת כשמחפשים נופש פסטורלי. הנה כמה מוקדי משיכה מרכזיים סביב הרי הבלקן.

חיבור לטבע ולמסורות עתיקות בבולגריה
בולגריה שוכנת במרחק של שעתיים טיסה מישראל, והיא מכילה את רוב רכס הבלקן.לצד אפשרויות בילוי מגוונות, תוכלו ליהנות בבולגריה ממבחר רחב של טיולי טבע ואפילו טרקים בהרי הבלקן, שיחברו אתכם לטבע ולמסורות עתיקות. הנה כמה מהלוקיישנים השווים בבולגריה, השוכנים בסמוך להרי הבלקן.

קופריבשטיצה – העיירה הקטנה והצבעונית שוכנת למרגלות דרום הרכס והיא מוקפת בהרים, שגם באביב הפסגות שלהם מושלגות. יש בה שפע של מבנים עתיקים שעברו שימור ומוזיאונים היסטוריים מעניינים, כמו גם מסעדות ומקומות לינה מגוונים – והיא נקודת התחלה אידיאלית להמשך הטיול.

עמק הוורדים – למרגלות ההרים משתרע עמק רחב ידיים שבו מגדלים מעל ל- 60% מהוורדים המשמשים תעשיות שונות ברחבי העולם. יש בו תנאי אקלים אידיאליים לגידול ורד דמשקאי - זן המיועד לייצור שמן ומי ורדים. בחודשים מאי ויוני מתחיל קטיף הוורדים ואז גם מוצף העמק בריח הפרחים – זהו העיתוי המושלם לבקר בפסטיבל הוורדים המקומי.

הפארק הלאומי של מרכז הבלקן – הפארק ממוקם בנקודה הגבוהה ביותר של הרכס והוא נחשב לאחת מגולות הכותרת של הרכס כולו.תוכלו לעלות על ההר הגבוה ביותר ברכס, לבקר במפל מרהיב ובמערות מסתוריות ולפגוש חיות נדירות וצמחייה אנדמית (שקיימת רק באזור זה).על הרכס פזורות בקתות לינה רבות, המספקות צרכים בסיסיים ונוחות חיונית למי שבוחר לצאת לטרק לאורך הרכס והפארק.

שמורות טבע מרהיבות במונטנגרו
מונטנגרו היפהפייה מלאה בשמורות טבע מרהיבות, שחלקן שוכנות על רכס הבלקן.

השמורות של מונטנגרו משלבות בין יערות בתוליים לבין אגמים כחולים, קניונים ותצפיות מראשי מצוקים.

הפארק הלאומי דורמיטור – שוכן באלפים הדינריים של מונטנגרו, בחלקו המערבי של רכס הבלקן. הפארק הוכרז כאתר מורשת עולמי בזכות יופיו המרהיב, המגוון הטופוגרפי ואזורי האקלים השונים החולשים עליו.השילוב בין רכסי הרים לבין 18 אגמים קרחוניים, יערות אורנים, מפלים ונהרות מזמן טיולים מלאי חוויות, כולל טבילה באגמים בימים החמים ואפילו רפטינג. מימי הנהרות והאגמים בפארק עשירים בדגים ובמיוחד בסלמון. ברחבי הפארק מתגוררים דובים, זאבים, חזירי בר וחתולי בר. עיטים מרחפים בשמים ויוצרים תחושה בראשיתית.

מראות אותנטיים וציוריים בסרביה
הרי הבלקן פוגשים את סרביה בחלקה המזרחי ובקניון שערי הברזל – חלקו היפה ביותר של נהר הדנובה. אזור זה של סרביה נחשב לפחות מתוייר ולכן מצליח לשמור על אופיו האותנטי עםכפרים נידחים, תושבים אדיבים, יערות עתיקים ושפע של חיות בר.הנופים המופלאים משלבים אתרי מורשת היסטוריים מימי האימפריה הרומית.בקניון שערי הברזלאפשר לצאת לשייט או לבקר בכפרים ציוריים, בעיירות כורים, במערות נטיפים וביישובים קדומים. אפשר גם לבקר במצודת גולובץ שנבנתה במאה ה- 14 ונחשבת לאחת המצודות היפות ביותר באירופה.

סוקו באניהעיר קטנה הידועה מימי קדם בזכות המרחצאות החמים והמרפאים שלה. העיר מוקפת הרים וגובלת באגם יפה.

מנזרים בהריםעוד מאפיין ייחודי של הרי הבלקן באזור זה הוא ריבוי המנזרים לאורך הרכס,ביניהם מנזר בוקובו הפעיל והחשוב ומנזר קורוגלס הנטוש.מנזר הנשים של וורטנה גם הוא אתר היסטורי מעניין ויפה: הדרך אליו ארוכה וחבויה בין ההרים, אך שווה להגיע אליו כדי לחזות באחד מפלאי הטבע של סרביה – קשתות אבן ענקיות שדרכן זורם נהר ולפי המסורת, הן גם מקום מושבן של פיות הטבע.

נופים בתוליים בעמק ולבונה, אלבניה
עמק ולבונה באלבניה גם הוא חלק מהאלפים הדינריים (רכס הבלקן) והוא נחשב לאחד האזורים היפים והבתוליים ביותר באלבניה.יש בו נהרות, מפלים ויערות עצומים, כפרים שקפאו בזמן, אוכל אורגני מקומי ואוויר צלול.תחושות השלווה והיופי הן חלק בלתי נפרד מהטיול באזור, לצד מוקדי משיכה מיוחדים במינם.בחורף העמק וההרים סביבו הופכים מושלגים והוא מושך אליו תיירים רבים שמגיעים כדי לעשות סקי וסנובורד, או פשוט לטייל בין הכפרים העטופים בלבן.

טרק פסגות הבלקןטרק שצובר פופולריות בשנים האחרונות ומציע טיול אגרי וחווייתי כמעט כמו טרק במזרח, רק במרחק שעתיים נסיעה מישראל.הטרק עובר בין 3 מדינות שונות: אלבניה, מונטנגרו וקוסובו, שנפתחו לתיירות רק בעשורים האחרונים. כתוצאה מכך, לצד הנופים הקסומים והטבע המתפרץ, הטרק מציע שורה של חוויות אותנטיות באזורים שבהן השתמרו מסורות עתיקות.

הטרק בדרך כלל מתחיל באלבניה ומסתיים בקוסובו, וכדאי לעשות אותו בין החודשים יוני לספטמבר בשל מזג האוויר הנוח והפריחות המרהיבות באזור.

איך נערכים לטיול ברכס הרי הבלקן?
לאזורים המבודדים והמרוחקים של רכס הבלקן יש קסם אותנטי, אך גם קצב משלהם. כדי לוודא שברגע האמת תוכלו לקבל סיוע רפואי אם יהיה בכך צורך, חשוב לרכוש מראש ביטוח נסיעות שמכסה מגוון הוצאות רפואיות. רוצים ליהנות מכל הטוב שיש לרכס הרי הבלקן להציע, ולבקר במספר מדינות שסובבות אותו? אפשר לרכוש ביטוח נסיעות לחו"ל למגוון יעדים – ולדעת שאתם מכוסים גם כשתעברו ממדינה למדינה. כדי להיות מכוסים, יש לעדכן בעת רכישת הביטוח את כל היעדים אליהם אתם מתכננים לנסוע. עברתם ליעד שלא מופיע בפוליסה? חשוב ליצור קשר עם חברת הביטוח ולעדכן את הפוליסה בהתאם לקראת או בעת המעבר ליעד זה.

כמו שכבר הבנו, הטיול במדינות הבלקן מאפשר לכם ליהנות ממגוון רחב של חוויות, חלקן משלבות פעילויות אתגריות כמו רפטינג. מתכוונים להשתתף בפעילות אתגרית? רכשו מראש הרחבת ספורט אתגרי, שתתווסף לרובד הבסיסי של ביטוח נסיעות לחו"ל. הרחבת ספורט אתגרי נועדה לכסות אתכם במקרה שיהיה צורך בסיוע רפואי בעקבות ההשתתפות בפעילות אתגרית (רק אל תשכחו לבדוק שההרחבה כוללת את הפעילות האתגרית הרצויה).

לא צריך הרבה כדי לצאת לטיול בראשיתי שלוקח אותנו למסע בזמן – הכול נמצא במרחק שעתיים טיסה מהארץ. כל שצריך הוא לתכנן את מסלול הטיול, לרכוש מראש ביטוח נסיעות כדי להימנע מהפתעות מיותרות – וליהנות מפלאי הטבע של אזור הבלקן.

מידע זה הינו כללי אודות התכנית בלבד וכל האמור כפוף לתנאי הפוליסה המלאים ולסייגיה. לעיון בתנאי הפוליסה המלאים ולמידע מלא אודות הכיסויים הביטוחים, החרגות וסייגים, ניתן להיכנס לאתר החברה בכתובת WWW.FNX.CO.IL.

החברה עושה מאמצים בכדי לוודא שהמידע המוצג בכתבה הינו המידע השלם והמדויק, אולם עשויים להיות שינויים ו/או להופיע בכתבה אי דיוקים ו/או שגיאות. הסתמכות על המידע הינה באחריות עושה השימוש במידע בלבד. החברה לא תישא באחריות כלשהי בגין כל נזק ו/או הפסד מכל מין וסוג שהוא העלולים להיגרם, בין במישרין ובין בעקיפין, כתוצאה מהסתמכות על מידע זה. האמור בכתבה אינו מהווה תחליף ליעוץ משפטי או כל ייעוץ אחר המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. הפניקס חברה לביטוח בע"מ.

הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה